divendres, 5 de gener del 2007

Treballar a la Xarxa

Tinc l'ordinador espatllat i m'ha dit el servei tècnic que fins a finals de gener no el tindrien arreglat.Sembla que hi ha hagut un problema amb la placa base i, com que està en garantia, han d'esperar que la fàbrica, Acer, els n'hi enviï una de nova.

Al disc cur d'aquest ordinador hi ha tot allò que fa referència a la feina: fitxers, arxius, contrasenyes, el correu, les adreces, tot. Sí que tinc una còpia de seguretat de les fotos i de la majoris dels documents, però mai ho tens tot actualitzat. A més, hi ha coses de les que no faig còpia de seguretat, com ara la bústia de correu o les contrasenyes desades al Firefox.

Com m'ho puc fer per aguantar fins a tenir-lo? (I això en el millor dels casos en què no em malmetin el disc dur). Afortunadament estem en un punt de la història de la tecnologia en què a la Xarxa hi ha de tot. Amb un compte de google podem disposar d'un correu potentíssim i sense gota d'spam, un editor de documents i fulls de càlcul en línia, un calendari i agenda personal, un lector d'RSS, aquest publicador de blogs, una pàgina web pròpia,... Què més es pot demanar? Ja estic veient que tinc per davant un mes durant el qual em faré ferm partidari de tot plegat.

Ara mateix veig dues línies en el futur de la TIC. Una la marca Google i és aquesta de tenir-ho tot a la xarxa, així els serveis són independents del sistema operatiu, de la màquina i fins i tot del lloc des d'on treballem. L'altra línia, per la que aposta Micro$oft, consisteix en donar pes a l'estaci´`o de treball: cal un sistema operatiu que faci de tot, amb unes aplicacions pesades residents al disc dur per crear documents encara més pesants i que difícilment es podran compartir. Però que ven molt.

No sé quin caràcter tenen aquestes línies, si són paral·leles, convergents o divergents. Crec, però que el paral·lelisme pot durar encara un temps i, a la llarga, s'imposarà el que el públic trobi més senzill i factible.

Ara que, tornaré a rellegir 1984 de l'Orwell. Per si de cas.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Com ho pots fet per no perdre les dades del disc dur?
Doncs podries treure el disc dur de l'ordinador espatllat i el connectar-lo mitjançant una caixa externa usb a un altre ordinador per continuar treballant mentre no t'arreglen la placa...

Sort!
Jordi Fontich