dissabte, 27 de gener del 2007

Context

Al darrer post informava de Context, un dialecte de TeX tan efectiu com LaTeX i, potser per més nou, més senzill.

Alguna vegada, fa temps, vaig estar lluitant amb MiKTeX per posar-lo en marxa però no me n'havia sortit. Ara, a la llum de la informació per a la instal·lació que hi ha al wiki del projecte ho he tornat a provar. Em vaig instal·lar els paquets a MiKTeX i em vaig baixar i instal·lar Perl per a window$ (el SO de la màquina amb què treballo). Però no hi havia manera, no aconseguia que em processés els documents.

Finalment, divendres em vaig estar entretenint a veure quins fitxers executables trobava sobre ConTeXt. Vaig estar mirant a la carpeta MiKTeX 2.5, la darrera versió, i finalment el que vaig trobar més semblant a un executable va ser cont-en.exe a la carpeta mikatex/bin. Així que ho vaig provar, vaig agafar un hola món que tenia escrit en context i el vaig processar (des de la línia de comandaments: cont-en prova.tex) . Bingo! Vaig obtenir un bonic DVI del mateix tipus dels que s'obtenen a la pàgina liveConTeXt.

Això m'ha obert una porta a l'esperança, perquè ara ja sé que la cosa funciona, encara que no de la manera que jo voldria, és a dir, donant com a resultat un PDF, el meu format preferit. Però tot arribarà.

Potser acabaré obrint un debat als fòrums acabats d'obrir pel creador de TeXnicCenter, LaTeX-comunity. Hi ha una pila de temes sobre els que discutir, només cal que hi entrin els usuaris. És un fòrum phpBB que es nodreix de la publicitat. I com que aquesta és "tonta" en el sentit que és automàtica i només reconeix paraules soltes, te'n trobes al 50% de matalassos i de LaTeX. És divertit.