divendres, 19 de gener del 2007

Documentant Moodle 1.7

Fa dies que no escrivia en el blog perquè he dedicat les estones lliures, quasi bé en exclusiva, a un projecte que tenia encetat, però sense acabar de tirar endavant. Em refereixo al dokuwiki sobre l'actualització dels materials de Moodle i l'afegiment de temes que no havia tocat encara i que, en general, no estan massa documentats. Així que m'hi he dedicat una mica. En concret he treballat els següents temes:
  • Inserció d'una activitat de tipus Base de dades: els Glossaris sembla que s'han quedat curts, de la mateixa manera que els Diaris van quedar absorbits per les Tasques en línia. Així que l'expansió natural del concepte classificador del glossari ara passa a l'activitat Base de dades. Atenció: no confondre amb la Base de dades del propi Moodle.
    Es tracta d'una activitat molt interessant on hi ha la doble possibilitat d'oferir una BD sobre el tema d'estudi feta pel profe, o bé deixar-la oberta i que es construeixi al llarg del curs per part dels estudiants (amb aprovació prèvia del professorat o no). Explico com crear-la i em quedaria, potser, explicar una ica més com crear entrades còmodes de dades a base d'una mica d'html.
  • Creació d'una nova escala de valoració: es tracta d'una cosa molt senzilleta, però efectiva. Si no volem puntuar numèricament sinó amb Suficient, , etc. ho podem aconseguir des d'Escales.
  • Creació d'activitats amb preguntes de tipus resposta incrustada (Cloze) L'estrella. Hi ha molta gent que pensa que els qüestionaris de Moodle són molt limitats perquè les activitats que solia fer en paper no tenen equivalència en l'entorn. Amb l'ús de les preguntes de qüestionari de tipus Resposta incrustada (cloze) i les de Resposta oberta (que documentaré més endavant) podem aconseguir quasi bé tota mena d'activitats: classificació, omplir taules, omplir buits, etc.
  • Importació i exportació d'entrades de glossari en un fòrum quedava una pregunta per respondre: com s'importa un glossari? És una activitat que trobo força útil i que permet compartir glossaris entre cursos i entre llocs web amb Moodle. En el darrer curs deMoodle que vaig fer ja em va quedar al pap d'explicar-ho i ara, que m'he tornat a recordar, ho he fet. Explico tant l'exportació com la importació i em queda només fer-hi una mica d'introducció.
Ara suposo que disposaré de menys temps, però aniré fent-me la llista de coses a fer i sempre caurà una cosa o altre. Si algú hi vol afegir alguna cosa que m'ha faci saber.