dilluns, 1 de gener del 2007

Canvi d'any i filtre TeX per a Moodle

Ahir, 31 de desembre cap a les nou de vespre tocades, vaig publicar el Glossari sobre el filtre TeX per a Moodle que podeu descarregar des d'aquí. A més de penjar-ho aquí, a la meva web, vaig fer un post al curs Moodle en català i el vaig restaurar allà per a què pugui ser consultat en línia. Doncs bé, el curiós del cas és que em vaig avançar a l'any nou perquè el post està datat com a 1 de gener a les 5:25, hora del servidor. Això vol dir que es troba en una contrada que van 8 hores per davant nostre. Digueu-me pagès, però a mi, aquestes coses, encara em sorprenen.

Bé, el contingut d'aquest Glossari, mal m'està dir-ho, està molt currat. Per traduir-lo vaig agafar el glossari en castellà, pensant que hauria de teclejar menys, però em vaig trobar frases d'un estil curiós, com aquesta referida al símbol "^" per a superíndexs:

El "^" comando caracter, acciona superíndice para la siguiente expresión.

No s'entén, així que vaig anar a la font, el glossari en anglès, i l'he anat traduint sobre el fitxer del castellà. Això m'ha permès, per una banda, estalviar mecanografia i, per altra, entendre el que deia.

A més, he ampliat el glossari a termes científics en general, no solament matemàtics com és l'original anglès. Hi ha afegit exemples de física i química quan el concepte ho permetia, com ara la formulació química a l'entrada dels subíndexs, i he afegit entrades noves quan les he trobat útils, com el cas de "vectors" parlant de física.

També he categoritzat les entrades de manera que sigui fàcil trobar totes les referides a format, lletres gregues, símbols, etc.

Per visualitzar-lo correctament en un Moodle només cal importar el fitxer xml a un glossari en blanc i tenir activat el filtre TeX. Clar que cal que el servidor doni aquest servei ;-)