diumenge, 14 de gener del 2007

Malson

Quin podria ser el malson d'un friki enganxat? Que se li espatllés l'ordinador i no pogués accedir als seus arxius? No, hi ha encara una cosa pitjor: que Teleafònica el deixi sense ADSL. I això és el que m'ha passat.

Aquesta és la crònica dels feyts:

Divendres a la tarda: provo de connectar-me i no puc. El més estrany és que el senyal del router és baix, com sempre. Planto el portàtil davant el router i segueix sense connexió, tot i que el senyal és ara excel·lent. Finalment despenjo el telèfon i veig que no hi ha línia. Aviso a la companyia i em diuen que en 24-36 hores estarà solucionat. Una perspectiva ben poc prometedora: un cap de setmana sense veu ni dades.

Dissabte a migdia: em truquen de Teleafònica i, lògicament, em diuen que ja tinc connexió de veu. Que per les dades truqui al 902 357 000 i que els digui que arreglin el filtre de la central. Truco immediatament i la noia que m'atén em diu que hi ha hagut una caiguda general de l'ADSL d'Imagenio a la zona de Bcn i que no cal passar incidència, que quan estigui tot arreglat ja tindré línia. Li pregunto que com sabré jo que està tot arreglat i, potser, la meva no. Em diu que a mitja tarda, si no tinc ADSL, truqui un altre cop. Així ho faig a les 7 de la tarda. Prenen nota i em diuen que de 24 a 36 hores, com si res no hagués passat.

Diumenge matí: truco reclamant que què passa amb l'ADSL. Em diuen que, com que vaig trucar ahir a les 7 que de 24 a 36 hores, a partir d'aleshores. Desisteixo d'explicar res.

A les dues miro el router i veig que ja hi ha el pilot DSL/PPP encés. Provo i, efectivament, tinc línia. Al cap de mitja hora em truquen i em diuen que ja ho han solucionat i els ho confirmo.

Conclusió: de tot el cap de setmana em queda la curta tarda de diumenge per fer cosetes. Sort que he estat treballant en local i podré pujar al dokuwiki el que tinc fet.

Per treure'm el neguit durant aquestes 48 hores sense connexió he anat al cyber i a la biblioteca del barri. A destacar que en ambdós llocs l'únic navegador era l'IE i no crec que el darrer,sinó l'IE5 amb problemes per obrir finestres emergents. El cas del cyber l'entenc, però la biblioteca, que depèn de la Diputació i l'Ajuntament, ja podria córrer amb alguna coseta millor. Recordo aquest estiu haver anat a la biblioteca de Vidreres on tenien al 50% Linux i Win i on a totes les màquines hi havia el Firefox.