dimarts, 23 de gener del 2007

MiKTeX 2.5

Avui per qüestions de feina he treballat amb MiKTeX, la implementació de TeX i derivats per a window$. Al meu ordinador (el que encara és a cal ferrer, pobrissó meu) hi tinc la versió 2.4, una que encara instal·lava tot TeX en un directori texmf que penjava de l'arrel. Però des de l'actualització a la versió 2.5 tot va a parar al directori Fitxers de programa, com la resta de programes. Sembla ser que s'ha fet així per compatibilitzar MiKTeX amb el futur windows wista.

Bé la qüestió és que, com sempre que no estic sotmès a una pressió extrema, m'he distret i m'he mirat ajudes, tutorials i webs de ConTeXt, una variant de TeX que fa coses molt guapes amb una sintaxi, diuen, més senzilla que la de LaTeX i TeX. Visitant la web del projecte i el seu jardí (el wiki de Context) es veuen coses força interessants. Ara bé, no me n'he sortit a la primera, que és el que a mi m'agrada. Suposo que m'he de llegir, encara, alguna documentació més i la clau deu estar en algun punt que no sé veure, però tot és qüestió de temps. Ja caurà.

El que volia destacar és que des de fa poc m'estic ensopegant amb tot de pàgines web que permeten processar el llenguatge LaTeX i ofereixen resultats immediats sense haver d'instal·lar res.

A cataLàTeX ja vaig parlar de mimetex, la pàgina del qual permet provar les fórmules i veure si resulten allò que volem. Doncs bé, avui a la pàgina de ConTeXt també m'he trobat una cosa semblant, la versió live de ConTeXt. Val la pena donar-li un cop d'ull perquè introduint el codi ens genera per una banda un informe sobre el resultat, i per l'altra, ens permet descarregar el pdf. Genial.

Aviat podrem treballar directament a la web i oblidar-nos d'equips costosos on instal·lar programari costós o pesant.