dissabte, 12 de gener del 2008

Pas a Linux-Ubuntu

Si heu anat seguint aquest blog des de fa temps haureu llegit sobre els molts intents de fer córrer el meu PC amb Linux. Aquests intents es remunten a fa més de quatre anys, quan vaig fer un curs d'introducció a Linux amb Xtec en el qual vaig instal·lar Mandrake (ara Mandriva). Però no va haver-hi manera de connectar-me a Internet perquè el mòdem (no s'havia inventat l'ADSL en aquell temps) era un winmòdem, és a dir, un aparell que feia de mòdem sota windows, sense drivers per a Linux.

Des d'aleshores periòdicament ho he anat provant. Quan em vaig canviar d'ordinador i vaig posar-me l'ADSL em vaig trobar, després d'una install party que em va venir a fer en Xavi a casa, que tampoc hi havia drivers per l'adaptador de telefònica.

En el darrer post del 2007 d'aquest bloc explicava com havia comprat un adaptador USB Visacom, de com m'havia instal·lat els drivers, havia funcionat, però que a l'actualitzar els fitxers del nucli s'havien perdut. Bé, aquí torna a començar la història, ara sí, avanço, amb final feliç :-)



Vaig comentar-li al Xavi, gran Ubunteroooo!, i vam quedar que la millor manera per solucionar-ho (perquè la solució era a tocar) era instal·lar la darrera versió de l'Ubuntu perquè ja incorporava els drivers al kernel.

Així que em vaig baixar l'Ubuntu 7.10, el vaig gravar en un disc i vaig tornar a instal·lar-lo sobre el que hi havia perquè no perdia res, quasi no hi havia treballat. Amb l'ajuda remota d'en Xavi, un altre cop (què faria jo sense ell!) que responia des del Google xat a les meves preguntes, vaig esborrar particions, vaig crear-ne de noves i vaig instal·lar el nou programa. Un aprell d'horetes que culminaren quan li vaig enviar un correu des del Gmail obert a l'ordinador des de Linux.

Ara sí. S'ha trencat la maledicció amb Linux. Prepareu-vos ;-)