dimarts, 17 de gener del 2006

Xtecdependència

Fins aquests dies enrere que Xtec ha estat tenint problemes elèctrics no m'havia adonat de la meva xtecdependència, és a dir, de com depenc d'aquest servidor per rebre correu, per penjar-hi aquest bloc o materials d'aquells que faig perquè tinc poca feina, per publicar coses que descobreixo de LaTeX, per treballar o per fer cursos.

Per una banda l'apagada ha estat desastrosa perquè m'està endarrerint feina que vaig deixar esperar massa i potser ja hagués hagut de tenir feta (o no, perquè potser se'n perd una part). Però per altra banda m'ha anat bé per desconnectar una mica dels llocs usuals i les parades obligatòries. I això sempre està bé perquè t'obre les mires i et permet tenir una altra visió.

Per exemple, m'ha servit per treballar amb el paquet que fa pàgines web a partir de documents de LaTeX, el paquet tex4ht. Espanta més que una altra cosa llegir segons quina documentació, però tirant pel dret, que és el que acostumo a fer, la cosa ha anat molt bé i de seguida vaig començar a obtenir resultats molt bons. És el que sempre m'ha passat amb LaTeX: provo una cosa i si em funciona continuo, que no va, ho deixo i en prova una altra de nova que probablement funcionarà. Amb el temps torno a allò que vaig abandonar i, potser me'n surto, com el cas dels tipus de lletra True Type del que estic tan cofoi.

També m'ha servit per instal·lar-me un parell de cosetes. Per una banda OO 2.0 del que ja he parlat aquí i al Quadern, i un programet que fa un seguiment de podcasts. Tipus Feedreader però en lloc de RSS amb podcast, amb so. Es diu Juice, és molt senzill de fer anar, és de codi lliure i està traduït al català. Què més se li pot demanar?

Estic bastant il·lusionat amb això dels podcasts, potser perquè l'ADSL em permet baixar-me els mp3 amb una certa rapidesa, cosa que abans, amb el mòdem, no passava. Però m'hi he de dedicar una mica més. Tot arribarà.