dissabte, 14 de gener del 2006

OpenOffice 2.0

Avui, aprofitant que Xtec està en obres i no tenia ni correu ni entorns a Inten·né, m'he dedicat a posar-me una mica al dia de programari. M'he baixat el Thunderbird 1.5 en català que acaba de sortir (però que encara no he instal·lat) i l'OpenOffice 2.0 en català, que ja està corrent.

Molt guapo l'OO 2.0. Més semblant al Bord (amb l'utilíssim pinzellet per copiar format, per exemple) i, diuen, fa PDF etiquetats. El que més m'agrada de l'OO, potser, és que quan defineix formats ho fa pels caràcters, pels paràgrafs i també per les pàgines, amb la qual cosa és més fàcil formatar un document on hi ha diferents tipus de pàgina: la primera del capítol (que a LaTeX tindria l'estil de pàgina buit (\pagestyle{empty}), les següents (que a LaTeX tindrien un format definit per l'usuari (\pagestyle{fancy} si usem capçaleres i peus), etc. Així t'estalvies el salt de secció tan emprenyador de Bord.

I ara explico el PDF etiquetat. Em vaig baixar l'Adobe Acrobat Reader pel Palm. Vaig instal·lar-lo a l'ordinador i en acabat al Palm. La idea és que no és exactament un visualitzador de PDFs sinó que en fa una adaptació a la mida de la petita pantalla de l'aparell. Fins aquí bé. El problema va sorgir quan vaig passar al Palm un PDF fet amb LaTeX. Primer problema: em deia que no trobava alguna font, però endavant. També em deia que era un PDF no "etiquetat" i ell mateix provava d'etiquetar-lo, endavant. I quan el tenia al Palm un desastre: paraules tallades, vocals sense accentuar, símbols estranys,...

Vaig demanar a la llista TeX de Rediris si algú en sabia alguna cosa i el que en vaig treure va ser que calia canviar l'encoding a T1, en lloc de latin1 que feia servir i que OO 2 i Acrobat 6, naturalment, creaven PDFs etiquetats.

Pas següent: he actualitzat a la versió 6 del AAWriter i m'he instal·lat l'OO 2.0. Ara agafo un PDF fet sota LaTeX amb encoding T1, l'etiqueto i el traspasso al Palm. Resultat: acceptable, no al 100% però llegible, si més no. Queda en cara el punt de l'índex que no aconsegueixo veure bé. Però el contingut és perfectament llegible.

Afegit: dimecres passat, que vaig indicar a la llista TeX de Redirirs que tenia un exemple de currículum a cataLaTeX , vaig rebre-hi 65 visites, el màxim que mai he tingut en un dia. El que fa la publicitat!