dilluns, 23 de gener del 2006

Moodle i Quaderns virtuals

Divendres es va posar en contacte amb mi la Sara que porta un projecte de creació d'un mòdul de Moodle que permet incloure com una activitat més els Quaderns Virtuals. Vaig entrar a la seva web per veure'n una demo i vaig quedar encantat. Tant que me'l vaig instal·lar al Moodle que tinc a pherkad. No va funcionar. M'ho temia.

Pherkad i primer phobos haurien de ser espais oberts on el professorat novell pugui fer pràctiques lliurement, i si s'equivoca, tornem a començar que no ha estat res. Però resulta que no, que són espais mot estrictes i restrictius i que fan emergir dificultats que en un altre lloc no passarien mai. El que porta això és a la desconfiança en un mateix i en el programari que es fa servir.

Aquests espais són com un pati de sorra on, per tal que els nens no prenguin mal, no se'ls deixa córrer ni saltar. Segur que no prenen mal, però s'avorriran com ostres. I què és el que pretenem?

Tornant al mòdul: genial, avui me l'he instal·lat a l'altre servidor (que ja tinc domesticat) i ha funcionat a la primera: he vist el QV que estic fent d'exercici.

Pegues? Potser la manca de prou QV a la biblioteca o bé el fet d'haver-te'l de fer a mida. Per la resta molt bé. Un gran pas que es completarà quan JClic també s'integri dins la BD de les qualificacions de Moodle.