dilluns, 2 de gener del 2006

Tex4ht i LyX

En lloc de fer les feines que tinc compromeses em dedico a "perdre" (o potser guanyar?) el temps amb altres coses. Pe`ro és que no m'hi puc resistir.

Continuo amb Tex4ht, el conversor de fitxers de LaTeX a pàgines web. Ahir vaig haver de deixar el fitxer de configuració per manca de temps però avui m'hi he tornat a posar. I a base de provar-ho moltes vegades, al final me n'he sortit. He fet un fitxer de configuració que crea un full d'estils CSS tal com jo vull: amb coloraines, tipus de lletra triat i marges. Molt bonic tot plegat. Ara ja sé com passar els fitxers de text a html, em queda pendent el tema de les imatges i de classes diferents a article. Tot arribarà.

Segona: avui, mirant no-sé-què he tornat a la pàgina del projecte LyX, l'editor WYSIWYM (what you see is what you Mean = el que veus és el que vols que digui, o així). Basat en LaTeX és molt potent: sobre una interfície quasi d'editor de textos clàssic ofereix totes les possibilitats de LaTeX: és del llenguatge matemàtic, exportació a DVI i a PDF (no sé perquè no em surt l'HTML, que també és possible sota Linux). En fi, he estat trastejant una mica i buscant plantilles (beamer té tot de plantilles per a LyX) però no hi he treballat massa. Recordo que sota Linux vaig catalanitzar-me la interfície, tot i que ara no recordo com.; ja ho buscaré.

Precisament al wiki de LyX he trobat un programet, que m'he descarregat immediatament, per instal·lar tipus de lletra TrueType a MiKTeX. Pot ser un bon començament per usar les meves lletres preferides amb LaTeX. També ho he de seguir mirant.

Bé, és que no paro aquestes vacances: tanta feina i tan poc sabó! I tant neta que la volen.