dimarts, 31 de maig del 2005

Més Mandriva

He estat trastejant de nou amb Mandriva a veure si l'acabo de deixar preparat per a ser usat per geeks. Hi vaig fer un parell de cosetes que em van omplir d'honda satisfacción i orgullo

La primera va ser instal·lar el plugin de Flash pel Mozilla. Un està acostumat que fa clic i tot va, oi? Doncs amb Linux hi ha una mica més de feina. Sí que fas clic i baixa, però baixa un comprimit que cal obrir. Així que pas zero: instal·lar un descompressor. I, aleshores sí, pas 1 descomprimir, llegir el readme de rigor i seguir unes senzilles instruccions per poder executar l'instal·lable des d'una finestra de consola. I oli en un llum. Ja veig els meus fabulosos clips de Flash sota Linux.

La segona: instal·lar l'Acrobat reader per a Linux. Venia un visor de PDFs, que em sembla que és el Kghostview, però que no m'agrada gens perquè no visualitzo les lletres com estic acostumat. Així que me'n vaig anar a la pàgina d'Adobe i em vaig baixar el Reader 7 en anglès (no està en català ni castellà encara). Vaig baixar-me'l com a rpm i obrir-lo i intal·lar-lo és senzillíssim.

La pega és que he d'afegir a mà els programes que instal·lo a la barra de menús o a l'escriptori. Amb LyX ell solet va aparèixer, però el Reader l'he hagut d'anar a buscar a lloc i posar-li la icona que ja du. Potser és que en sé poc, encara.