dijous, 19 de maig del 2005

Taller de blogs

Avui he organitzat un taller de blogs entre els meus col·legues per tal que el curs que ve, si deu (digues-li energia) vol, puguin promocionar-los entre els estudiants. No parlaré ara i aquí dels avantatges que li trobo als blogs com a eina motivadora de l'escriptura ni dels avantatges comunicatius. Si seguiu aquest blog ja ho deveu saber. Vull parlar d'un altre tema: l'assistència. No sé si era perquè tothom ho té clar, perquè era l'hora de dinar o perquè era dijous, però eren menys dels que m'esperava. Saturació? No ho sé, però espero que sí.

Per altra banda estic lluitant contra la por (Phobos) i m'està entrant el pànic (Deimos). Resulta que estic instal·lant un nou Moodle en un servidor segur i estic tenint els típics problemes de la "primera vegada".
  • en primer lloc el programa d'FTP FileZilla. Resulta que és l'únic disponible per fer FTP segur i jo ni sabia que existís aquest terme. Ara ja ho sé, he aconseguit entendre el programa (que és senzill per altra banda) i pujar els fitxers.
  • segon problema: el servidor segur és tan segur que no permet pujar directoris: primer cal crear-los i, en acabat, omplir-los amb els fitxers. Total: una pallissa per pujar un Moodle on tot són carpetes i subcarpetes. Vaig estar-m'hi més de 4 hores. I tot i així hi va haver un problema de pèrdua de fitxers que després he detectat.
  • tercer problema: com que no estic segur si Moodle està ben pujat o no he intentat arrencar-lo i només estic tenint problemes. No sé si venen per incompatibilitat de Moodle i el servidor, de si manca algun fitxer o tros de fitxer o què.
Resumint: sort que soc un fan de Moodle i no me'n canso, que si no. Però soc optimista i crec que al final me'n sortiré (i me'n ventaré).