dijous, 12 de maig del 2005

Kubuntu i altres desastres

Tinc un ordinador vell que volia revifar. Aquell on vaig fer córrer Ubuntu amb live-cd, recordeu? (mireu el post del dilluns, maig 02, 2005) Doncs bé, vaig decidir-me i vaig baixar-me l'ISO del Kubuntu de la web de caliu (catalan linux users group) que tenen de tot. El vaig torrar i au, som-hi a instal·lar-lo.
El procés és guiat i molt senzill d'anar seguint. A més, com que està en xarxa li vaig assignar una IP i, em sembla que fins i tot va arribar a connectar-se a la xarxa i a Internet. Va ser bastant llarg, em va prendre ben bé una horeta entre esborrar i particionar disc, instal·lar paquets i configurar-los, però se'n va sortir.
Però, oh, decepció! Arrenca amb línia de comandaments. No veig l'escriptori al què estic acostumat i esperava. I no sé pas com engegar-lo. Suposo que amb una senzilla ordre el podria arrencar, però no sé quina és i no tinc massa temps per posar-me a buscar tutorials (que és el que hauré d'acabar fent). Però ara no en tinc massa ganes.
A més, em vaig baixar també els 3 cd's del Mandriva , que ja conec una mica, i em sembla que al final me'ls instal·laré.

Un altre problema: volia donar d'alta aquet equip nou a la xarxa i tampoc me n´he sortit. El servidor de la intranet corre amb el WinXpserver i està tot amagadíssim. No sé trobar pas res. I com que m'emprenyen els programes complicats, al final em sembla que ho deixo córrer i ja m'espavilaré per una altra banda.