dilluns, 28 de febrer del 2005

el programari lliure m'ha salvat del desastre

Quina sort que treballo amb programari lliure!
Amb el desastre de l'ordinador vell em temia haver perdut una informaciò tan interessant com els meus preferits o la bústia de correu. Però no, ho he salvat.
El tècnic que em va desar dades del disc dur vell al nou (que Déu, Alà, Buda i Energia el beneeixin) em va guardar, també, els arxius ocults i enrevessats on es desen aquestes dades. Així que ara que m'he reinstal·lat les darreres versions del Firefox i el Thunderbird he pogut entretenir-me a recuperar-los.

Amb Firefox no he tingut cap problema: els preferits es desen en un document html anomenat bookmarks.html. Així que m'he limitat a localitzar el nou, que estava pràcticament buit, i matxacar-lo amb el vell (on hi havien les adreces més estimades). Ha estat cosa de minuts (he de dir que ja els tenia localitzats) i el que més m'ha costat ha estat decidir-me. Però ho he fet i ha funcionat perfectament. Torno a tenir la meva vella i coneguda barra d'enllaços a la vista.

Quant al Thunderbird la cosa ha anat una mica més lenta i m'ha costat un xic més, es pecilament decidir-me. Tenia un arbre d'arxiu de missatges bastant complet on desava allò que m'interessa. I, naturalment, la llibreta d'adreces que venia arrossegant des de l'outluc. Així que, després d'instal·lar-me el Thunderbird 1.0 he estat cercant un arxiu *.mab però no sortia. El winxp llardós que m'han posat no mostra els arxius ocults (ni sé com fer-los visibles, però ja caurà, ja). En canvi, després de fer una cerca acurada hi he pogut accedir. I l'he trobada, m'he fet una còpia per si de cas dels nous arxius i els he matxacat amb la vella. Ha fiuncionat. I el mateix amb l'arxiu de missatges i la safata d'entrada. Ha tornat a funcionar.
Conclusió: Buf, quin sort que me n'he sortit!