dissabte, 15 de gener del 2005

Programari lliure

Novetat: se m'ha acudit que al meu centre ja ens tocava passar-nos al programari lliure aprofitant una sèrie d'avinenteses. Així que ens hi posem aquest mateix trimestre d'una forma lenta, entenedora, molt pedagògica però(m'agradaria) imparable.

Per on comencem?
  • Primer donarem a conèixer els diferents programes als profes: de moment ja tinc instal·lats a l'aula d'ordinadors l'OpenOffice i el navegador Firefox. Ara li toca al Thunderbird per gestionar correu als estudiants del curs d'Internet. L'altre dia que en parlavem una profa va dir que sense ni conèixer-lo havia estat capaç d'enviar i rebre correu a través del Thunderbird el primer cop que el va obrir. I és cert, és tan senzill de fer-lo anar que qualsevol persona que hagi fet anar qualsevol altre client de correu serà capaç de fer-lo córrer. I el mateix li passa al navegador. Veurem, però, com va la cosa amb l'OpenOffice. Aquí espero més reticències tot i que no sé per què n'hi hauria d'haver: hi ha molta gent que ignora què són els estils de paràgraf, per exemple, i fa molts anys que usa el Wd.
  • El segon pas és instal·lar programari lliure a totes les màquines. Aquí espero més problemes per la qüestió burocràtica i la ignorància congènita que assola el nostre país. Em caldrà molta paciència.
  • El tercer és donar recursos per a usar-lo. No solament donar enllaços on trobar cursos per aprendre a fer-los anar, sinó també donar exemples fets, plantilles, etc per començar a treballar-hi.
  • I, finalment, espero convèncer a tres o quatre incauts per a què siguin subjectes d'experimentació en aquest procés. Espero que reeixi i en puguin fer publicitat i propagar la fe vertadera ;-)
Volia fer un curs de LaTeX a distància, però al final no el faré: el meu cap estén xecs que després el meu cos no podria pagar [frase adpatada d'una semblant treta de no sé quina pel·lícula]