dijous, 27 de gener del 2005

cataLàTeX

Acaba de nèixer cataLàTeX, un nou lloc web on parlar sobre aquest processador de documents que tant ens agrada: el LaTeX.
Ahir, després d'haver-me donat d'alta al servidor gratuït freeownhost vaig aconseguir finalment posar-m'hi en contacte per FTP. Vaig començar dissabte i vaig continuar diumenge, però no va haver-hi manera de contactar per FTP, suposo que estava molt enfeinat.
Però ahir ho vaig aconseguir a la primera i era tanta l'emoció que m'embargà que no sabia què fer: si pujar el Moodle 1.4.3+, el 1.5 beta o què. I en un moment em vaig decidir: pujaria l'SPIP, un gestor de continguts, digues-li creador de portals, digues-li CMS. Fa temps que l'havia vist i, la veritat, la seva web és genial, val la pena visitar-la per lo bonica i ben presentada que està. És senzillíssima , amb tons molt suas i unes imatges d'animals encantadores. M'hi vaig enamorar.
I l'altre dia va tornar a sortir el tema i vaig visitar la web de Ravalnet que en tenen un d'instal·lat. I el vaig trobar sobrir, clar i net. Per això em vaig decidir per SPIP.

És facilíssim d'instal·lar: només cal pujar un únic fitxer php al servidor mitjançant FTP. Un cop és allà te n'hi vas amb el navegador, arrenca i et va fent un seguit de preguntes per tal de configurar-te automàticament la base de dades i carregar-te els scripts que calen. En cinc minuts has acabat l'instal·lador i el tens funcionant.
La configuració és molt clara: cal crear seccions (i subseccions si es volen) on col·locar els articles nous que vagis a escriure. En principi està preparat per a què tothom pugui llegir els articles (o els breus) publicats i només les persones registrades els puguin respondre o proposar-ne de nous a l'administrador).
La diferència amb nuke o altres és que és molt senzillet: importen molt els continguts i el treball intern. No hi ha "moduls" de calendari o descàrregues, etc. Però hi ha moltes possibilitats de treball col·laboratiu en grup i, en acabat, publicació.
Au, va, què espereu? Aneu-hi!!