diumenge, 2 de gener del 2005

Codi obert a Biologia

Tot i ser de formació biòleg tinc darrerament aquesta part del saber humà una mica descuidada. La raó és ben senzilla: tinc altres coses al cap i qun m'hi dedico ho faig per hobby, perquè m'agrada.
I avui seguint un enllaç he anat a petar a Wikiverse, una secció de la Wikipedia dedicada a la ciència. He mirat a Biologia i en un raconet he vist una referència bibliogràfica a PLOS (Public Library Of Science) una orgnització de científics de parla anglesa dedicada a donar a conèixer les seves publicacions lliurement, sota llicència de Creative Commons.
Tenen dues publicacions:
Quan hom tria un article les posibilitats de lectura són vàries: llegir l'article en pantalla (foprmat HTML) molt ben presentat amb un resum primer i el cos de l'article amb un índex per anar a la part que vulguis. També hi ha la possibiltat de baixar-se'l en format PDF o de veure'l en pantallla en format PDF (en mode resum). Es pot enviar per correu electrònic i descarregar les citacions, la fitxa , etc. I també, i el que és interessant, baixar-lo n format XML i, suposo, després passar-lo a PDF o RTF perquè deu ser alguna mena de Docbook. Ho he d'investigar encara però és que la meva connexió és bastant lenta i tot triga molt a baixar.