dissabte, 15 de desembre del 2007

L'editor d'equacions de l'OpenOffice

La pressa ens impedeix moltes vegades estudiar el funcionament d'alguna característica avançada d'un programa i ens fa recórrer a alternatives matusseres. Això és el que ens va passar en un examen de mates on la professora volia escriure un parell de sistemes d'equacions i amb l'editor de mates de l'OO no se'n va sortir. Com que jo no hi havia treballat mai tampoc vaig saber com fer-ho i vaig tirar pel dret, és a dir, vaig fer el que sé: escriure'ls en LaTeX, passar-los a PDF i capturar-los com imatges que, després, vaig enganxar al document.

Avui, no em feu dir què estava fent, m'he recordat i com que tenia una estona m'hi he entretingut. El resultat el trobareu a la pàgina d'inici d'aquest lloc o fent clic aquí. Aquest editor fa servir una mena de dialecte de LaTeX més senzill, sense contrabarres, però el resultat final és molt bo, com es pot comprovar en el document.

Aprofitant l'avinentesa he estat remenant una mica l'exportació del Writer a LaTeX i és realment potent. M'ho he apuntat a la llista de feines per fer, pot ser força interessant editar amb el writer i postproduir amb LaTeX.