dilluns, 31 de desembre del 2007

Un petit triomf per acabar l'any

Mai havia aconseguit connectar a Internet el meu ordinador sota Linux. Ni quan tenia el vell ordinador amb connexió per mòdem (winmòdem) i treballava amb Mandrake (ara Mandriva), ni ara que hi tinc Ubuntu i WiFi de telefònica. Semblava una maledicció.

Els intents de fer-ho, però, no han estat únics. Primer em vaig comprar una targeta Lynksys que em van assegurar em connectaria sense problemes: ni amb window$ no he pogut fer-ho. Ara fa uns quinze dies vaig veure un anunci d'un adaptador WiFi per USB que anunciava era Linux compatible, i tot per uns 30€. Ho vaig anar a preguntar i em van dir que sí, que sota Ubuntu no tindria problemes, així que me'l vaig comprar.

La instal·lació del driver no va ser senzilla, vaig haver de seguir un d'aquells manuals que no s'entenen i que donen una pila de coses per sabudes, quan no estan gens clares. No me'n vaig sortir. En Xavi em va oferir ajuda, com sempre, el pobre, però jo ho vaig deixar dormir un temps.

Aquest matí hi he tornat i he fet la configuració de la connexió directament des de la consola, i tampoc ha semblat donar resultat. Però després de deixar-ho refredar una mica, hi he tornat i ha funcionat: m'he connectat a Internet i he trencat la maledicció que semblava pesar sobre la meva connexió a Internet sota Linux (sense internet no val la pena treballar amb l'ordinador, ara).

El primer que he fet ha estat activar les actualitzacions i començar a baixar paquets (uns 275) per actualitzar programari. L'he instal·lat i m'ha demanat de reiniciar la màquina, així ho he fet i, quan he tornat a ubuntu resultat que s'havia perdut el driver i la connexió a Internet. No sé si ha estat l'actualització o què, però l'alegria ha durat poc.

Però com que sóc tossut de mena l'any que ve hi tornaré i estic segur que me'n tornaré a sortir.