dijous, 27 d’abril del 2006

Vanitas vanitatis et omnia vanitas

Per què fem les coses? Quines són en realitat les causes que ens fan obrar d'una manera o d'una altra? Existeix l'altruïsme? O és simplement vanitat?

Ahir a la nit vaig rebre un missatge de la Facultat de Física de la Universitat de la Havana sobre un problema que tenien amb el seu Moodle: no poden fer el seguiment per RSS perquè els fòrums no creen aquests petits espietes que anomenem feeds. M'explicaven que havien traduït amb penes i treballs el meu tutorial sobre RSS i Moodle però que no se'n sortien.

Els vaig contestar tot seguit explicant-los com activar-los des de la configuració del lloc, com configurar el fòrum i, finalment, indicant-los que si res d'això els funcionava es posessin en contacte amb l'administrador del lloc web perquè hi havia alguna cosa en la configuració de php que no anava alhora. La majoria de problems que "dóna" Moodle són deguts al servidor. Eren dos quarts d'una de la matinada i avui tenia una reunió important (que ha salvat la tieta Margarita ;-)

Avui, encara una mica perjudicat, em preguntava a mi mateix: per què? Què en trec?

Diu en Pere que les persones ens movem per 3 raons: sexe, diners i poder en aquest ordre. Quina de les tres coses aconsegueixo contestant de matinada un missatge d'una persona que potser mai més se'm tornarà a adreçar ni per correu electrònic?

Penso que ho faig per vanitat. Per sentir-me important. Potser en un moment en què em sento força menystingut el fet de fer contenta altra gent i rebre un cert reconeixment (o pensar que el rebo) equilibra la balança. Podria ser.