dissabte, 8 d’abril del 2006

Bazaar i Moodle

Si seguiu aquest bloc/blog/diari/bitàcola /dietari ;-) des del principi (estic parlant del 2003) recordareu que pel gener i febrer d'aquell any estava entusiasmat amb un entorn virtual de codi lliure anomenat Bazaar que preparava, usava i publicava la Universitat d'Athabasca, al Canadà. Va ser el primer entorn de codi obert que vaig conèixer (de la mà de la revista Octeto) i, com no podia ser d'una altra manera, n'estava encanatat. Oferia fòrums, xats, distribució de continguts, missatgeria interna, i un seguit de facilitats pel seguiment dels estudiants. Hi tenia un compte obert i podia experimentar bastant com usuari de prova.

El problema per a mi era que calia un servidor que corrés amb Phyton, cosa completament fora del meu abast. Fins i tot vaig aconseguir mig enredar la meva antiga jefa i vaig anar a la UPC a què ens fes un pressupost per allotjar un sistema d'aquest tipus en el seu rack. Al final, però va acabar en foc d'encenalls perquè aquella dóna no tenia un duro per gastar-s'hi.

Així que van passar un parell de mesos i, també de la mà d'Octeto, vaig conèixer la fe vertadera, és a dir Moodle. La resta ja la coneixeu, oi? Me'l vaig instal·lar en local i al setembre en un servidor comercial. I això va ser el principi de tot plegat.

Bé, tot això ve a que he vist un post d'en Martin Dougiamas a la portada de moodle.org on explica que la Universitat d'Athabasca, l'equivalent canadenc de l'Open University, es passa, també, a Moodle.

Per una banda (la moodler) me n'he alegrat, però per altra m'ha sabut una mica greu que hagin abandonat el seu projecte Bazaar. Potser és que, per la meva situació personal en què també estic tancant un projecte on hi he deixat moltes il·lusions i feina, penso en els programadors del vell Bazaar i en com se senten. Snif.