dissabte, 22 d’abril del 2006

No sóc persona

Diu l'eslògan d'Ubuntu que és Linux per a éssers humans. Però o jo no sóc persona o hi ha alguna cosa que falla. Ahir vaig instal·lar en un vell ordinador un Ubuntu. Tot el procés d'instal·lació va anar bé, el vaig connectar a la xarxa i fins i tot em sembla que es va connectar a internet per descarregar alguna cosa. Al final vaig veure que carregava el paquet de Grub i em va estarnyar perquè havia formatat el disc per a linux exclusivament i grub serveix per triar la partició des d'on arrencar la màquina quan tens el disc compartit entre linux i win.

Va acabar bé la instal·lació però al reiniciar la màquina em va carregar el grub i aquí s'aturà: em donà un error 18 que no deixà continuar la càrrega del SO. Resumint: l'ordinador no va arrencar. Dilluns hi tornaré a veure si me'n surto però l'experiència va ser un xic decebedora. Pensava que Ubuntu seria fàcil d'instal·lar i fer córrer i la primera part va ser certa, però no pas la segona.

Ara fa temps que no toco res de linux per manca de temps. De fet, ara que hi penso, des que tinc l'ADSL, és a dir, des del desembre. Sempre pensava que havia de provar a veure si ara, sota linux, em podria connectar a Internet que era l'assignatura pendent que tenia amb aquest sistema operatiu. Però per manca de temps i oportunitats encra no ho he fet. I és que sempre tinc una cosa o altra que li passa per davant.