dissabte, 22 d’octubre del 2005

Winshell

Aquesta setmana he estat a punt de baixar-me Winshell i instal·lar-lo, però al final he decidit que no. Què fa Winshell? és una interfície per editar fitxers de LaTeX que necessita darrera les macros de MiKTeX. En altres paraules, fa el mateix que TeXnicCenter. Per això no me l'he baixat. El volia posar en un ordinador que no té res de LaTeX, però al final he pensat que si fins ara no hi havia LaTeX, per què li havia de posar? Que potser no el tinc en d'altres? Així que he deixat l'experimentació per la comoditat.

El que si em vaig baixar, i m'instal·laré un dia d'aquests, és wsW2LTX un programet de la mateixa gent que transforma fitxers de Bord a TeX. Té una interfície clareta i sembla que fa transformacions molt acurades. Ja n'informaré.

El mateix em passa amb Mandriva. Tinc els CDs d'instal·lació davant meu i no m'animo, bàsicament per 2 raons:
  1. ¿què necessito a Mandriva que no tingui ara mateix a Haselfroch? Tots els programes que uso quotidianament són de codi lliure (el navegador, el client de correu, el Nvu per editar pàgines web, OO, LaTeX,...) i corren sota aquest mal anomenat sistema operatiu, però me'n surto.
  2. Xtec ja s'ha decidit per la distribució educativa catalana. Serà un OpenSuse, és a dir, el comercial Suse però distribuït lliurement. Sembla que tenen encara molta feina per endavant per traduir tot el programari al català però se'n sortiran pel Nadal de manera que, a partir del gener, estarà a les escoles. Potser aleshores, si més no per feina, me l'instal·laré.
Ja he provat algun CDlive amb Suse (no l'open, el closed) i té un instal·lador molt potent que t'ho reconeix tot (tret del maleït winmòdem, és clar). Per la resta és com tots els Linux: un escriptori molt claret i una pila de programes que fan de tot i que no sempre són tan fàcils d'instal·lar com sota Haselfroch. Aquest punt, que Mandriva té molt ben resolt, per mi és la gran pega de Linux: encara dóna massa feina pels ganduls com jo o pels acabats d'arribar. Però suposo que amb el temps s'anirà solucionant.