diumenge, 2 d’octubre del 2005

phobos se'n va de capdesetmana

Ja és la tercera vegada que passa: els caps de setmana el servidor phobos cau. No sé si és que tothom fa com jo, que aprofito el cap de setmana per posar-me les piles i treballar amb l'entorn php/mysql. Probablement sigui això. Recordem que els servidors de pàgines web actives ja ho tenen això: se'ls gira més feina del normal perquè han de construir cada pàgina just al moment en què se'ls demana. I per fer-ho s'han de posar en contacte amb el servidor mysql, cosa que també exigeix més feina. Total, que si la màquina no tira, no tira.

Jo continuo admirant-me de la potència i la capacitat de la darrera versió de Moodle. Cada dia m'agrada més, ai això és possible. Li trobo gràcies per tot arreu: a la missatgeria, al disseny dels cursos, als blocs dels cursos. Avui m'he entretingut en veure quins blocs s'hi poden afegir i me n'he trobat un de molt interessant. És l'anomenat HTML que permet crear un bloc estàtic amb un títol personalitzat i el contingut que se li vulgui donar. M'ha encantat.

Pel que fa a LaTeX avui m'he subscrit a la llista de distribució es_TeX de rediris. Fa temps havia buscat a rediris quines llistes sobre LaTeX hi havia i no n'havia sabut trobar cap. És clar, és de TeX. He donat un cop d'ull als missatges anteriors i sembla prou interessant, a un nivell bastant alt tot i que hi ha pardillos com jo.