dissabte, 8 d’octubre del 2005

això marxa

És quan surto de la feina que hi veig clar. Deu ser que l'entorn físic no és precisament favorable a la creativitat. Faig més coses, més de gust, amb més ganes i amb millors resultats des de casa. Però tampoc és qüestió de treballar 24 hores de 24. Així que m'ho he de prendre amb calma.

Novetats:
  • el Quadern torna a tenir activitat. Ahir vaig deixar un post sobre Programari lliure i gratuïtat i avui ja hi havia un comentari de l'Imma. A veure qui escriu aquesta setmana entrant. Amb el nou sistema cada setmana escriurà un/a participant de manera que ens tocarà escriure un cop cada 5 setmanes, però cada setmana hi haurà una intervenció. Pot funcionar molt bé.
  • estic disfrutant força amb el meu mòdul sobre Economia domèstica (el nom el trobo una mica ridícul perquè em recorda una assignatura dels institus americans dels anys 50 on només hi ha noies i hi van els nois amb poca ganes d'estudiar o castigats). En realitat, però, el contingut és molt interessant perquè tracta de múltiples i divisors, fraccions i proporcions (regla de 3, escales i percentatges). És a dir, el més aplicable de la matemàtica. Hi he posat:
  1. general pel curs: un fòrum de dubtes (que aniran passant a PMF amb el pas dels trimestres), l'enllaç a la Guia de l'estudiant i un glossari Com es fa amb procediments molt senzills per fer els càlculs més corrents (com aplicar un percentatge, com sumar fraccions,...)
  2. per cada quinzena: un qüestionari autocorrectiu amb 10 problemes amb temàtica adulta (estic fart de globus de colors i caramels), uns exercicis previs per preparar la resposta al qüestionari (és un PDF que es pot imprimir i anar fent càlculs que després caldran per contestar les preguntes), una pregunta de la quinzena que té relació amb el que s'està estudiant tot i que escapa al "programa" oficial i, en la majoria dels casos, + exercicis, que consisteixen en un enllaç a exercicis fets amb JClic i que estan a Xtec
és una currada però m'ho passo bé i, sobretot, penso que pot ser clar i molt útil.