dissabte, 25 de juny del 2005

Un tomb per OpenOffice.org 2


Aquest matí m'he entretingut en crear un DVD-live a partir de la ISO de Suse Pro 9.3. Ha estat interessant per dues raons

  1. encara no havia provat a gravar cap DVD des que tinc el nou ordinador (i ja fa 4 mesos!). Ho he fet amb el Nero i ha estat exactament el mateix que si hagués estat un CD. Molt senzill

  2. havia llegit que duia l'OpenOffice.org 2 que encara no havia vist en funcionament.

De manera que m'hi he posat i tot ha anat d'allò més be. El DVDlive ha arrencat sense cap problema i ha detectat tot allò detectable tret del mòdem, del que m'ha dit que és un Conexant amb un número de model que, quan tingui una estona, miraré si li trobo drivers.

OpenOffice.org ha arrencat molt bé i té un aspecte molt agradable, amb icones mes arrodonides que les de les verions 1. Aquí en teniu una captura de pantalla:


Novetats? Deu n'hi do. Aquestes son les que he trobat en una primera aproximació

  • apareix el pinzell d'estil que permet empastifar amb un estil determinat un tros de text. Semblant al de Bord i molt útil: jo el trobo a faltar.

  • la finestra queda més neta perquè la barra esquerra no apareix. A partir de les icones apareixen les diferents funcionalitats: estils, dibuix, taules, etc

  • ha canviat la icona de l'estilista i ara és més entenedora: la vella no és gens intuïtiva

  • un detallet que he descobert i m'ha agradat molt: quan hom clica la icona de vinyetes s'obre una nova barra i una de les accions és afegir una entrada no numerada. Això amb Bord es la feina més gran del món i pot dur a desconfigurar-te tot un document, però amb LaTeX és molt senzill i amb l'OO.o2 veig que també.

  • la joia de la corona, tanmateix, és l'afegitó de una base de dades a la suite.

    L'he provada des de la combinació de correspondència, que ara es pot fer tot seguint un senzill assistent, i va prou be.

  • les possibilitat de desar també s'han incrementat. Ara, a més dels clàssiques formats propietaris, Docbook o per a Palm hi ha, per defecte, el format obert odt (open document text) que volen convertir en estàndard.

Aquest post l'edito amb l'OO.o2, el desaré i en acabat ja l'acabare d'arreglar per penjar-lo.

Ja tinc ganes que alliberin aquesta versió en català. Jo em pensava que s'esperarien a Sant Jordi però pel que he anat llegint els estan sortint més entrebancs del previstos i no a la traducció, sinó a la versió del programa.

En resum: l'autèntica competència al Bord & Cia.

Afegitó: He trobat un article a Newsforge de comparació entre el nou OpenOffice.org 2 i el vell Bord. Podeu trobar-lo aquí