dimarts, 7 de juny del 2005

Kile

Ahir em vaig entretenir en instal·lar a l'ordinador on hi tinc corrent el Mandriva coses de LaTeX.

Primer, i des del gestor de paquets, vaig veure què em quedava per instal·lar de LaTeX i vaig trobar que, a part d'un parell de coses d'idiomes exòtics, hi havia el LaTeX2html, una aplicació que passa fitxers tex a bonics html enllaçats entre sí i partits per seccions. Una cosa semblant al meu Tutorial d'Impress (que per cert està referenciat a Lafarga.org). El vaig instal·lar i vaig buscar una altra cosa.

El que buscava era el paquet pel Kile, un editor de Latex molt visual i que permet compilar de la mateixa manera que sota Haselfroch ho fa MiKTeX. No hi era el paquet rpm als discs, així que me'n vaig anar a la seva web i allà sí que el vaig trobar: una rpm preparada per a Mandrake. La vaig descarregar, s'obrí amb el gestor de paquets i la vaig instal·lar.

I quan vaig per obrir-lo vet aquí que se m'obre una petita maravella: un entorn gràfic molt atractiu amb icones intuïtives i les 3 típiques finestretes: una per mostrar fitxers del projecte (no la faig servir gens, jo), la de l'editor del fitxer tex i la del compilador.

Vaig estar tafanejant per les icones i vaig veure les possibilitats del fitxer de sortida: DVI, PDF i (no t'ho perdis) HTML. Aquí m'entrà el neguit: vaig baixar-me de cataLàTeX un fitxer de mostra i vaig compilar-lo a html sense ni pensar-m'ho: en qüestió de segons ja tenia una carpeta amb totes les pàgines web (una per secció més l'índex) perfectament enllaçades. Genial.

Una única pega, però (sempre n'hi ha d'haver una, oi?): les indicacions de la navegació són en anglès (next, up, etc). Però crec que seria capaç de sortir-me'n si les vulgues canviar. De més verdes en maduren.