dimarts, 21 de febrer del 2006

Baixa forma

Ho he de reconèixer: estic en baixa forma. Surto d'un impasse que m'ha esgotat molt i no acabo d'aixecar el cap. Sort que aquest cap de setmana serà llarg i espero recuperar forces.

Estic provant programari i no n'encerto una. Ahir ja vaig parlar del "susto" amb el dfwiki que em va paralitzar l'entorn. Avui m'he instal·lat el mòdul questionaire per fer enquestes i no va ni amb rodes. M'he de mirar més documentació i fòrums, però la gràcia que tot et funcioni a la primera en aquest cas no s'ha donat.

També m'he instal·lat el Wink i no m'acaba d'anar bé. Tampoc li he pogut dedicar massa temps, cal dir, potser estic massa acostumat a què tot em surti a la primera i la realitat no és així: tot porta un cost en temps que cal pagar. Què fa Wink? Doncs a partir de captures de pantalla és capaç de crear animacions Flash on es mostra el seguit d'accions que se segeuixen per fer una determinada feina a l'ordinador. Ideal per a demos i per a tutorials.

No és de codi lliure, però és freeware i està traduït al castellà. El funcionament no és complicat però, com tot, necessita una mica de pràctica per aconseguir una cosa lluïda. Hi seguiré treballant.

El que va vent en popa és LaTeX. Aquest diumenge vaig publicar un article sobre les transicions de pàgina o diapositiva amb la classe beamer i avui en Xurxo l'ha referenciat a la llista tex_es. La veritat és que no té res a envejar a les presentacions de l'impress o el pouerpoin. Feu-li un cop d'ull.