dissabte, 11 de febrer del 2006

3000

3000 és el nombre de visites que ahir havia rebut cataLaTeX des que el 12 de juny de 2005 vaig obrir-lo a Xtec (recordeu que des del gener de 2005 que era actiu en un servidor gratuït). Primer vaig republiar els articles anteriors amb alguna modificació i quan el vaig tenir tot llest vaig continuar la tasca de publicar les meves troballes amb LaTeX.



Quin és l'objectiu de cataLaTex? En primer lloc és un espai on explicar allò que vaig esbrinant i coneixent i que reflecteixo en un document tex font i el PDF resultant. El document font pot servir tant per estudiar el codi com per utilitzar-lo com a plantilla d'un nou document. És a dir és un objectiu purament personal.

Però amb aquest desfici que deunostresenyor m'ha donat per explicar/mostrar/ensenyar tot allò que aprenc, cataLaTeX té un objectiu secundari de tipus pedagògic. Suposo i espero que alguna d'aquestes 3000 visites que he rebut en una mica més de mig any hauran llegit l'article, s'hauran descarregat el document PDF per veure quin resultat es pot obtenir i, finalment, hauran baixat el fitxer tex font, l'hauran estudiat (i millorat, que no és difícil) i potser els servirà per millorar els seus documents.

En aquest temps m'he susbscrit a la llista tex en castellà, una llista molt activa de la qual pràcticament cada dia rebo una mitjana de 5 missatges. He contestat alguna pregunta que he vist que sabia respondre (com el cas del currículum europeu) i he donat l'enllaç de la pàgina. Seguint aquest fil he contactat amb en Xurxo Sanz, un noi valencià enginyer en Geodèsia i Cartografia, amb qui ens enllacem els articles que publiquem. Tot i que hi ha altres persones que llegeixen habitualment cataLaTeX no mantenim tanta correspondència.

Quin futur li veig? La meva intenció és continuar publicant-hi coses que vagi aprenent. El que m'agradaria és que altres persones també s'animessin a publicar-hi coses o bé a enllaçar amb el lloc, no cal carregar massa el servidor.