diumenge, 11 de desembre del 2005

Quaderns Virtuals i Java

Segeuixo amb el curs de Quaderns virtuals tot i que començo a tenir els meus dubtes sobre l'efectivitat. M'explico: estic tenint problemes amb el Java i el Firefox 1.5 que m'acabo d'instal·lar. No sé què passa però certes accions del QV no les puc fer amb Firefox i he hagut de rebaixar-me a desenterrar l'IE per poder-les fer. No serà perquè no tingui el darrer maquinari ni el darrer programari, que el tinc. No sé què deu passar, però ho esbrinaré.

Els dubtes , aleshores, venen al pensar amb els usuaris finals, els nostres estudiants que potser no tenen els recursos tècnics amb què ara mateix treballo. Com podran fer les activitats? Java consumeix bastants recussos de la màquina (ocupa espai al disc dur, menja memòria, triga a descarregar i engegar, etc). Si partim d'un estudiant amb un ordinadoret de fa 3 anys, sense massa actualitzacions de programari i amb una connexió via mòdem no sé com s'ho pot fer per fer les activitats del QV.

Cada cop soc més partidari de la simplicitat. L'altre dia en Jordi Perales ens deia que si per entrar en una web necessitem més de 6 clics l'usuari passa i no hi entra. Afegeixo, si per veure una web, com ara un QV, l'usuari ha d'esperar-se massa a carregar Java passarà. Llàstima.