dimarts, 27 de febrer del 2007

Skype

N'havia sentit a parlar i m'havia descarregat una versió en català, però no ho havia provat. Però divendres, a Mallorca, en vam tornar a parlar i vaig decidir posar-m'hi i veure com va.

Dit i fet, diumenge em vaig baixar el darrer instal·lador d'Skype, el vaig fer córrer i, com sol passar amb els programes pensats per a ser utilitzats per persones humanes (com ara Moodle :-)) va funcionar tot a a la primera.

És un programa molt intuïtiu i que funciona a dos nivells:
  • serveis de pagament: trucades d'ordinador a telèfon fixe i enviament d' SMS.
  • serveis gratuïts: xat, trucada d'ordinador a ordinador i videoconferència.
Dels gratuïts he provat els dos primers (xat i trucada) i realment funcionen molt i molt bé. La trucada se sent alta i clara i sense cap mena d'interferència, soroll de fons o retard. Em queda per provar la videoconferència.

Com que volia provar-ho i no sabia amb qui vaig llençar una crida als moodlers de pro, als profes del D136, que han respost a la primera. Primer vaig fer un parell de trucades un a un, però ahir a la nit ja vam ser tres i sense cap problema. Ara els he proposat de fer una videoskypemoot el proper dijous. A veure com va.