diumenge, 11 de febrer del 2007

ConTeXt a MiKTeX

No m'hi puc dedicar tot el que voldria, però l'altre dia vaig fer una prova amb la instal·lació en local del Context a MiKTeX i vaig aconseguir el que volia. En aquell moment els meus objectius eren ben senzills: volia obtenir un PDF a partir del fitxer font i no pas un DVI. Ho vaig aconseguir escrivint una senzilla línia de codi en el fitxer tex: \setupoutput[pdftex] i va funcionar.

El que no acabo de tenir clar és que funcioni correctament la resta de ConTeXt, em refereixo als hiperenllaços i a les referències creuades que, normalment, demanen més d'una "passada" de processament. Ho he de provar.

Així que tingui la maquinària a punt m'hi he de posar i fer algun petit canvi o conversió LaTeX->ConTeXt perquè aquest darrer és més fàcil de fer anar. Primer perquè ja incorpora una pila de paquets i només cal donar la ordre. I segon perquè la sintaxi és més senzilla i els resultats espectaculars.

Del que no me n'he sortit és de la instal·lació de ConTeXt stand-alone, és a dir, fora de MiKTeX. I això que vaig seguir totes les instruccions d'instal·lació. Vaig començar per Perl, després Ruby i Ghostscript i, al final, ConTeXt. No hi ha manera, em sembla que és qüestió de permisos de carpetes que, com a usuari, no puc canviar i que al no poder escriure, no acaba correctament la instal·lació.