dissabte, 24 de febrer del 2007

Visita a Palma

Ahir vaig ser al CEP de Palma de Mallorca per fer la sessió presencial de l'assessorament sobre Moodle en què col·laboro. No vull parlar dels grans retards en els vols d'Spanair d'anada i tornada, sinó dels diferents estadis evolutius pels que pot passar el professorat que s'acosta a Moodle i sobre els que els vaig parlar.
  • el primer estadi, que anomeno Ramonet en honor seu, és el del profe que agafa els seus apunts en uord o pdf i els penja al seu curs curs com a recursos. Tal qual, sense cap canvi.
  • és clar que uns materials pensats per ser llegit o resolt sobre paper no funcionen de la mateixa manera a ala web. si el profe és prou observador passa al segon estadi que consisteix en copiar el contingut i enganxar-lo en una tasca. Tal qual, sense canvis.
  • les tasques de Moodle són molt potents però, naturalment, no resolen totes les situacions. Ens podem trobar que amb unes poques instruccions i una llarga tirallonga de preguntes numerades per respondre l'estudiant se'ns perd. És aqui quan es passa al tercer estadi que consisteix en trencar la megatasca en vàries petites tasques i passar algunes de les preguntes a preguntes de tipus V/F o resposta múltiple d'un qüestionari.
  • ara bé, el quart estadi cap al moodler s'assoleix que el professorat es replanteja de cap a peus i críticament què està presentant als seus estudiants. I quines activitats (glossari, base de dades, lliçó, pregunta de resposta oberta, wiki, JClic,...) plantejarà als estudiants de manera que amb les mínimes habilitats tecnològiques aconsegueixin aprendre i, alhora, el profe pugui mesurar quin i com ha estat aquest aprenentatge.
Treballar amb Moodle es tracta d'això, d'analitzar cada situació: què ha d'aprendre l'estudiant, com li ho facilito, com mesuro si ho ha après o no. En fi, res de l'altre món, el que estem fent sempre, però pensant en termes de Moodle, en les eines que ens ofereix.

He d'actualitzar els 10 desitjos del profe perquè em sembla que ja passen de la dotzena i mitja.