divendres, 3 de novembre del 2006

Linkat

Sense entrar en altres valoracions, i únicament en termes tècnics, vet aquí les meves impressions sobre Linkat, la distro catalana.

L'he arrencat des del DVD i ha trigat menys en carregar-se que la Ubuntu que tinc al disc dur. Després el funcionament també ha siguet més ràpid que el d'altres lives que tinc (Knoppix, Catix, etc). M'ha reconegut totes les particions del disc dur i obrer els documents de text i pdf's sense problemes. L'escriptori és atractiu i els programes arrenquen ràpid.

El problema, però, és el de sempre: no em reconeix ni la targeta PCI ni l'adaptador USB per poder-me connectar a Internet. De tota manera no desespero que acabi reconeixent la PCI, però suposo que necessito més temps per mirar-ho.

Pel qyue fa a programari el live porta el mínim imprescindible i alguna coseta més. He vist, per exemple, el Bluefish, un editor HTML amb que havia treballat fa temps i que m'agradava força. Hi ha altres prograes dels que he sentit parlar i, potser, ara podré conèixer. He trobat a faltar, però, el LyX, el Kile o algun altre editor de TeX. Pel mateix preu podrien ser-hi.

M'ha agradat força.