divendres, 2 de setembre del 2005

Ressolució de problemes

Ahir, tot preparant un article per a cataLàTeX em va sorgir un problema. Res seriós, una cosa senzilleta: en un "llibre" que tenia 3 parts la numeració dels capítols no es reiniciava a cada nova part sinó que continuava, cosa que no volia.

Vaig recordar que a l'estiu havia llegit alguna cosa al respecte així que vaig consultar el llibre de LaTeX i, en efecte, això succeeix amb les parts i capítols.

I aquí es plantejà el problema: com fer que LaTeX tornés a començar la numeració dels capítols a cada nova part?

Vaig pensar que la solució era posar el comptador del número de capítol a 0 a cada nova part, així que vaig recórrer al tema comptadors sota LaTeX. En efecte, hi ha un comptador (chapter) que es pot fer (de forma manual i voluntària) igual a un valor donat. El vaig posar a 0 i Oh meravella! problema solucionat.

Vaig quedar molt content de mi mateix i l'autoestima em pujà 3 punts. Dóna gust trobar-se amb problemes que tenen solució, com ara els que em planteja LaTeX o, en general, l'ús de l'ordinador.

En canvi els que plantegen les persones solen ser molt més complexos i quasi bé arriben a ser paradoxes (ja sabeu, les paradoxes són una mena de situacions problemàtiques que no tenen solució).
Conclusió: com més conec les persones més m'agrada l'ordinador.