divendres, 16 de setembre del 2005

ordinador nou

L'altre dia tot celebrant el novè aniversari de l'ordinador vell, el que feien servir la canalla: un Pentium I a 800Mhz i 64 de memòria, va passar a millor vida. No reaccionava als cops, que és la única cosa que pot arreglar un ordinador espatllat. Total que vaig dir que els compraria un.

I ja el tinc. Tot just fa set mesos que hem vaig haver de canviar el meu i ja hi ha una pila de diferències:
  1. està preparat per a 64 bits, el que diuen necessitarà el nou invent de'n Gates
  2. no té disquetes de 3'5. Encara recordo aquells ordinadors flexibles de no-sé-quantes polzades que feien un pam i ara el disquet passa a la història. Ara que no m'estranya, amb els pendrives i els cds/dvds tan barats qui es limita a 1,4Mb de capacitat?
  3. el cd també queda un xic bandejat perquè de sèrie porta lector/gravador de dvds. Només me n'he gravat un de dvd: va ser una prova que vaig fer i avui una imatge del disc dur.
  4. altres que, espero, em deixin descobrir entre xat i xat.

els vull instal·lar el Firefox i, si aconsegueixo enganyar-los, el Gaim en lloc del Mesellger. Si em deixen.

El proper pas serà, ja ho estic veient, una ADSL. Però és que em fa mandra mirar-ho i actualitzar coses. Em faig vell.

Per cert, el dependent m'ha regalat un Ubuntu amb 2 discs: un livecd i un disc d'instal·lació. Hem estat xerrant i m'ha comentat que el més senzill de fer anar és, sens dubte Mandriva. Però que aquest Ubuntu també és molt potent. Ja m'hi entretindré.