dijous, 7 d’abril del 2005

Bugs a Uord

Ahir vaig estar preparant una ponència per presentar a la Jornada Ciberespiral d'enguany. I et demanen que utilitzis una plantilla de Uord que t'has de descarregar.

La idea és perfecta: així tothom fa servir el mateix model i totes les ponències tenen un aspecte similar.

Però, ai xiquets! Un hom que estava acostumat (malacostumat, potser?) a treballar amb formats estables me les vaig tenir amb el programet ditxós. Em recordava un malson de document de 40 pàgines en el que quan canviava les vinyetes se m'afegien espais al peu de pàgina. Kafkià.

Doncs ahir em tornava a passar un poltergeist semblant amb la numeració i les vinyetes. Seleccionava dos o tres paràgrafs, clicava la icona de vinyeta i TOTS els paràgrafs del document tenien vinyeta. Tocava l'icona de desfer i a vegades m'ho deixava com jo volia (és a dir, vinyetes només a la selecció) però a vegades treia totes les vinyetes del document, fins i tot les del principi que no recordava haver posat/tret. Vaig tenir més feina a reparar el document que a redactar-lo.

Per això tornaré al meu vell i estimat LaTeX que no em falla mai: obeeix mansament a tot allò que li ordeno. En voleu aprendre? Visiteu CataLàTex