dijous, 31 de març del 2005

Troballes

L'altre dia em va arribar d'una de les moltes llistes de correu a les que estic subscrit una notícia que em va interessar. Tractava sobre podcasting.

Què és podcasting? us preguntareu neguitosos/es. Una nova perversió informàtica? Nooo. I ara.
Per dir-ho en poques paraules: és un blog parlat. Hi ha autors que, en lloc de perdre temps escrivint com ara jo, el que fan és gravar el seu blog amb la seva pròpia veu, barrejant'hi més o menys múscia (com un programa de ràdio, vaja) i guardar-ho em format mp3. Aquest arxiu l'adjunten al seu blog i ho deixen a disposició del públic. Així com hi ha portals de blogs, com catapings, també n'hi ha de podcasts, com ara PodcastAlley.

I per què en mp3? Doncs perquè així, de la mateixa manera que hi ha gent que visita blogs escrits, també n'hi ha d'altra que visita podcast (que aquest és el nom amb què es coneix l'invent). Tenen un agregador de notícies (n'hi ha d'especials per a podcasts, com ara el de codi obert ipodder i se subscriuen a determinats llocs amb podcasts. Quan l'agregador detecta un nou podcasts el descarrega i quan sincronitzes el teu aparell de mp3 (aquests que duu el jovent penjant de les orelles) t'hi carrega els fitxers que pots escoltar al metro, a l'autobus, a classes, etc. Genial.

Ah! Se'n diuen podcasts de l'aparell ipod.