dimecres, 9 de març del 2005

Proves al nou ordinador

Avui, que he tingut una mica de temps, m'he dedicat a fer algunes proves que feia dies que tenia al cap:
  • Linux: encara no sabia com anava l'ordinador sota Linux. Així que he agafat el Catix 1.0 (el que regalaven per la Mercè) i he arrencat la màquina. La càrrega no ha estat ràpida, però ha funcionat molt bé. Ha reconegut tot el maquinari excepte endevineu què: bingo! Exactament: el mòdem. Torno a tenir un winmòdem. Ja m'ho pensava perquè quan vaig comprar-lo em van dir a la botiga que el mòdem intern estava "integrat". Vaig preguntar si funcionaria sota Linux i el noi em va dir que no ho sabia, però que es pensava que no.I avui ho he confirmat: no reconeix el mòdem.
  • Per la resta el Catix ha funcionat prou bé. He arrencat el Quanta + (un editor d'html en codi però quasi wysiwyg) i és molt potent i agradable, a part de funcionar perfectament. El que tampoc no m'ha permès veure ha estat el contingut del disc dur. Però no sé si és que jo no m'hi he entretingut o és que no munta aquest dispositiu (per seguretat, potser?).
  • Gravadora de CD: he provat a fer anar la gravadora i no hi he tingut cap problema. L'ordinador porta un Nero que, a l'escriptori, apareix com StartSmart. Però jo no dec ser-ne massa d'smart perquè no l'entenia i me n'he anat a buscar el Nero exprés que és molt més senzillet i permet fer la poca feina que jo hi faig: crear cds de dades o duplicar cds