dilluns, 5 de gener del 2004

Si una cosa va bé a la primera i no dóna cap problema, això és el Clié (el PDA). No em dóna sinó satisfaccions. Aquests dies hi he estat treballant una mica per saber com funciona i ara ja puc dir que en conec el 70% de les funcionalitats.

He visualitzat arxius PDF, HTML, TXT i em falten els DOC o XLS. Els que van millor per llegir són les pàgines web amb el text dins una taula de 350 píxels d'amplada (això ocupa l'amp`le de la pantalleta amb una lletra encara llegible). També he vist imatges JPG i he descarregat un parell de programets de jocs i una base de dades. I mai cap problema.

Avui, per exemple, m'he dedicat a un tema pendent que era el dels arxius de música mp3. I he aprofitat l'avinentesa que m'ha presentat el curs de Linux en la part del so i multimèdia per veure com anava la cosa.
A Linux hi ha un programet, el Grip que "ripeja" música, és a dir, passa cds d'audio a format digital. Però els passa a format ogg, una mena de mp3 que només entén ell mateix. He provat de passar-los a mp3 però no me n'he sortit. Però com va dir (o dirà) aquell savi: "I'll be back"

Així que he tornat al vell Windows, i m'he reinstal·lat una utilitat que venia amb la gravadora de cds: és la MusicMatch jukebox. No l'havia fet servir més que fer "experiments" perquè ni tenia reproductor de mp3 ni temps per fer el canvi. Però ara li he trobat la utilitat. És molt fàcil de fer anar i no triga gens en desar els mp3. I un cop desats en aquest format passar els arxius al PDA és senzill i ràpid. I després només cal fer anar l'Aeroplayer i es pot sentir la música pels auriculars o per un petit altaveu. Tot un luxe.