dissabte, 24 de gener del 2004

Cada dia me n'adono més que, per la feina que he de fer i el poc temps que tinc, m'hauria de retirar. I ja treballaria a partir dels 65, si calgués ;-))

Que quina feina se m'ha girat, ara? Doncs aprendre (o entendre) el famós llenguatge de marques XML. Ahir vaig estar-me barallant una mica amb el Borges i vaig descobrir tot una sèrie de fets que, un cop entesos, faciliten molt la feina. Però, és clar, un s'ha de llegir el X#GFSXX!! manual.

Borges crea, per a cada projecte (llibre, manual, document, etc) un directori que conté una pila de subdirectoris, cadascun destinat a contenir imatges, mòduls, arxius de configuració, etc.

El pas següent és crear un arxiu XML mestre (master.top.xml) que conté l'estructura del projecte: quants i quins capítols té, quines seccions té cada capítol, si hi ha prefaci i/o annexos, etc. Per a cada element de l'estructura es defineix una 'entitat' que correspon a un mòdul (que és on hi ha el contingut o teca del projecte) que, quan compili, Borges transformarà en un arxiu XML.

De manera que, un cop definida i compilada l'estructura del projecte ens apareixen a les diferents carpetes un seguit d'arxius xml que només cal editar per donar cos al projecte. Gràcies a aquest sistema "modular" és molt fàcil omplir (o donar a omplir a col·laboradors o traductors) el cos del projecte i canviar-ne parts.

En acabat és molt senzill compliar i obtenir un arxiu pdf, html únic o conjunt d'htmls només cal una ordre del tipus make