dissabte, 26 de maig del 2007

Mandriva Linux Free 2007 Spring

Avui, en sortir del Dia, m'he aturat al quiosc a tafanejar les novetats. He vist la revista Linux Magazine que, a la portada, parlava de l'estàndard OpenDocument. Va, me'l compro, he pensat. I a l'anar a pagar veig que dins hi ha un DVD amb Mandriva Linux Free 2007 Spring.

El meu primer contacte amb Linux va ser amb l'anterior versió, el famós Mandrake, que encara faig córrer en "l'ordinador d'estiu". Sempre m'ha agradat, ve tot en el disc i pots instal·lar una pila de programari. Per això és ideal per aquells aparells que no tenen connexió a Internet.

Així que he pogut he creat una nova màquina virtual amb el VMware. No ho havia fet mai; l'altra màquina virtual, on viu Ubuntu, la va crear en Xavi, així que m'he decidit, l'he configurat i, en acabat, he instal·lat el Mandriva. Tot un èxit tant de Màquina virtual com de Mandriva: tot va a la primera i sense problemes, en cosa de 30 minuts ho tens tot instal·lat, configurat i funcionant. A més, permet instal·lar molts paquets i programes nous des del propi DVD encara que tinc connexió a Internet, clar.

S'ha trencat la maledicció de Linux i Internet. A més, ara, a la mateixa màquina, hi tinc 3 sistemes operatius diferents, 3: el bindousIcsPé (que ho fa córrer tot, pobret), l'Ubuntu i el Mandriva.