dissabte, 5 de maig del 2007

Elgg

En el darrer post anunciava la imminent instal·lació d'Elgg sota el mateix servidor local, WAMP5. Vaig baixar-lo, vaig configurar les variables de php.ini que demana i vaig començar a escriure el fitxer de configuració d'Elgg. I aquí estem, aturats amb un problema de barres i contrabarres en les adreces locals. Com que la màquina està corrent sota window$, les rutes per trobar els fitxers apareixen amb contrabarres, però Elgg està pensat per funcionar en un servidor web real, d'aquells que corren sota Linux, i en conseqüència les rutes s'escriuen amb barres. Un embolic que ja em va aparèixer l'any passat, amb la instal·lació portàtil de Moodle sota WOS. Al final ho vaig resoldre with a little help from my friends i, espero, que aquest cop la cosa torni a funcionar. Un no pot arribar a tot.

Crec que tinc dues sortides: per una banda mirar i remirar aquest fitxer de configuració, comparar amb aquell de Moodle, i provar de solucionar-ho. No crec que me'n surti sol, però amb un crit crec que un o altre em donaria un cop de mà.

Però la segona alternativa que estic rumiant encara em sembla més interessant. I és muntar Elgg directament a un servidor linux real de proves. Ja en tinc un d'espai d'aquests per a Moodle, ara només em caldria un altre per a Elgg, pujar-lo, configurar-lo i, si funciona, començar a fer proves. Elgg no solament va de bracet amb Moodle sinó que el complementa en allò que Moodle encara no fa (ni crec que faci mai): blogs i eportfolios.