dilluns, 7 de maig del 2007

Premi Edublogs

Pertànyer al jurat d'un premi, a més de feina, pot donar satisfaccions. És el que m'està passant al jutjar (mira que n'és de difícil!) els blogs que es presenten al Primer premi Espiral d'Edublogs.

Veure el que són (som) capaços de fer els profes d'aquest país amb una sabata i una espardenya em reconcilia amb la professió. Quan estigui en les hores més baixes pel que fa al concepte dels ensenyants, tornaré a visitar algun dels blogs que ara em toca visitar i jutjar i segur que m'animo i puja l'estima envers els companys/es del ram.

Hi ha coses autènticament pioneres en el seu camp, altres més clàssiques, però molt ben treballades i d'altres, finalment, que hi posen més voluntat que una altra cosa, però que amb el temps segur que milloren. És d'agrair la inquietud que mou a aquests profes en la recerca de les millors formes de motivar als seus estudiants i de compartir els coneixements, dues postures amb les que m'identifico força. Fan servir les eines que la web posa al nostre abst, la majoria gratuïtes. Allotjament gratuït a blogger i companyia, RSS a partir de bloglines, enllaços a youtube i odeo i, una cosa que m'ha donat a conèixer i que m'ha semblat força interessant, Scribd, un lloc on penjar documents, fins i tot sense necessitat d'estar registrat!

Els resultats són, en alguns casos espectaculars (ja veureu quan es publiquin els blogs guanyadors). Però el que destacaria en qualsevol cas és la voluntad de millorar que té el professorat per sobre de tot (i de totes les admins).