divendres, 9 de març del 2007

Video conferència amb Skype

Avui hem fet una vídeo conferència amb els profes de Palma via Skype. Tenint en compte que era la primera vegada ha anat força tot i que primer es veia la imatge però jo no els sentia i després s'ha solucionat el problema del so (ens sentíem tots dos extrems) però jo no els podia veure.

Hem instal·lat una "extensió" a l'Skype que es diu Unyte i que serveix per compartir les aplicacions escriptori. Vol dir que si jo decideixo compartir una pantalla del OOWriter, l'altra persona veurà en una pestanya del seu navegador allò que estic fent jo en el mateix moment: moure el cursor, des`plegar menús, escriure text, etc.

A mesura que anava passant l'estona se m'encenien més i més llumetes sobre les possibilitats educatives d'un invent semblant. Un estudiant podria trucar-me per l'Skype i plantejar-me un dubte. Aleshores jo compartiria amb ell una pantalla i li aniria explicant què és el que cal fer. Potent

Estem (si més no, jo estic) més preocupat pensant en com exposar recursos o fer activitats que en la comunicació. I em sembla que la clau de l'aprenentatge està en la comunicació: és més important acostar-nos a l'estudiant a distància que no pas explicar-li més bé o més malament un concepte. Al cap i a la fi l'aprenentatge és socialització i quan un ha d'explicar alguna cosa és quan s'adona de si ho sap o no.

Propòsit: aprofundir en el coneixement dels mitjans de comunicació que, ara mateix, ja tenim a l'abast.