dimarts, 26 de desembre del 2006

Prova de Moodle 1.7

No hi ha res com tenir una mica de temps lliure per fer proves. Ahir vaig poder baixar-me la darrera Moodle 1.7 i instal·lar-me-la en local. La impressió va ser molt bona, com és habitual amb Moodle.

La instal·lació va ser ràpida i sense problemes:
  1. baixada i descompressió de WOS en un directori
  2. baixada i descompressió de Moodle 1.7 dins el directori /www de l'Apache
  3. arrencada del servidor des de l'icona de Wos (posa en marxa Apache, PHP i MySql).
  4. des del navegador arrencar l'instal·lador de Moodle anant, simplement a http://localhost/moodle
  5. la primera comprovació que fa Moodle del sistema em va donar un parell d'avisos sobre configuració del sistema que vaig solucionar des del php.ini
  6. Moodle no va trobar la base de dades moodle: des del propi navegador cal anar al phpmyadmin, entrar a la bd i crear-la. Per defecte la clau és usuari root i contrasenya en blanc.
  7. la instal·lació demana també on desar les dades, es crea la carpeta /moodledata paral·lela a /www
  8. i a partir d'aquí tot va rodat. Pregunta per l'idioma del'instal·lador, se li diu que català i tot continua en català. Va creant totes les taules i, finalment, l'usuari administrador. Temps total: 20 minuts.
La primera impressió en acabat de muntar-lo va ser molt bona: vaig adreçar-me directament al menú d'administració i el vaig explorar una mica. Es tracta de controlar totes les variables de lloc des d'un javascript que les va seccionant i permet trobar allò que busques molt més de pressa.

Un del temes que em preocupava era el dels rols. Vaig entrar-hi i vaig crear un rol nou al qual li anava donant i traient permisos. Hi ha tantes possibilitats que no s'acabava mai. Però és un tema interessant perquè en formació a distància s'hi donen situacions tan diferents que l'existència dels rols pot solucionar molts casos.

Finalment vaig "pujar" una còpia de seguretat completa del curs que he acabat i la vaig restaurar. La única diferència amb les restauracions que he fet en versions anteriors va ser que al final de tot em proposava els rols dels usuaris que anava a restaurar, cap problema i endavant: el profe és profe i l'estudiant estudiant. No he entrat amb detall a veure què ha passat, però la primera ullada va ser per veure les tasques trameses i sortien totes amb els usuaris corresponents. Molt bé.

M'agrada Moodle.