divendres, 10 de març del 2006

Moodle-on-a-stick

Ja fa dies en Xavier Belanche em parlà d'un gadget que estaven experimentant amb en Jordi Vivancos consistent en posar un Moodle en un llapis USB.
Ara fa una setmana en tornarem a parlar i em mostrà la pàgina d'un lloc web d'on et pots descarregar gratuïtament un "server pack", és a dir el conjunt Apache, php, mysql i phpmyadmin. Amb aquest programari pots convertir qualsevol ordinador en un servidor de pàgines web dinàmiques. Però al tractar-se d'una instal·lació molt compacta es pot fer un en llapis de memòria de 256, tot i que millor en un 512.
A mitja setmana en Xavier m'envià una altra adreça, la de WOS, un altre lloc que ofereixen el mateix tipus de server i, com que tenia un llapis de 512 buit que vaig comprar fa poc, em vaig instal·lar WOS.

El procés d'instal·lació és ràpid i senzill: comença per descomprimir la descàrrega i, a continuació, ve la instal·lació pròpiament dita al llapis. Un cop acabada es va al directori arrel i s'arrenca l'aplicació start que posa en marxa el servidor Apache i el php. Cap problema: tot funcionà a la primera.

El segon pas va consistir en baixar Moodle. Vaig triar la versió 1.6 en desenvelupament per veure què porta de nou. Igual que abans el primer pas és descomprimir el zip de descàrrega i, en acabat, passar-lo a la carpeta www del llapis (equivalent a fer un FTP al servidor, però molt més ràpid). I a fer córrer l'escript d'instal·lació.
Vaig tenir dubtes en el que fa al nom i ubicació del directori arrel i les carpetes de dades , però vaig acceptar el que em proposava i va tirar endavant. On em vaig encallar una mica, i m'hagué d'aconsellar en Santi, va ser amb les dades de connexió amb la BD. Però un cop fetes un parell de proves tot va tirar endavant i, finalment vaig configurar el lloc i les dades d'administrador.

Resultat: Moolde corrent en un llapis que pots truere i portar a qualsevol ordinador que tingui una boca USB. Genial.

Vaig tenir un problema, però perquè en canviar-lo de màquina, com que ho havia trebalalt sota el nom d'unitat H va resultar que aquesta unitat no exisita en l'altra màquina, de fet en cap altra màquina que vaig provar. Després de donar-li voltes avui he canviat el fitxer de configuració de Moolde config.php, he esborrat la lletra, ho he tornat a provar i ja funciona perfectament.

Ho he explicat tot a moodle en català perquè penso que pot ser força interessant.

Com deia aquell: Hay que ver lo que hacemos los mecánicos!