dissabte, 18 de març del 2006

Moodle i les preguntes d'assaig

Fa un cert temps, quan intentava transformar un exercici fet en paper en altres més coherents amb el medi web, una profa em va dir "Veus?, Moodle no és perfecte, no té preguntes tipus assaig de resposta mitjana als qüestionaris". I això va ser una espineta que se'm va quedar clavada al meu tendre cor de moodler.

Hi vaig seguir donant voltes, sense perdre la son, no exagerem, però seguia buscant. El dilema era: volem plantejar vàries preguntes de resposta de longitud mitjana sense amoïnar massa l'estudiant.

Una tasca en línia serveix per plantejar 1 sola pregunta, potser una mica llarga. Però no podem plantejar 5 tasques en línia en una setmanan perquè avorreix al més pintat.

Per altra banda tenim que als qüestionaris hi ha preguntes de resposta curta. Però és massa curta per el que jo vull, una parell de paraules és poc.

Per on tirar? Preparant una Lliçó de mostra pel curs eLearning amb Moodle vaig trobar que s'hi poden plantejar preguntes de tipus "Assaig" que és el que jo buscavo. Semblava que ho tenia solucionat. Però no, perquè una lliçó té una missió especial: donar informació i comprovar al moment si se segueix o no. Per tant, tot i que planteja preguntes, la idea és que es responguin al moment o bé, les d'assaig es comentin de forma individual per correu electrònic. Però l'estudiant no té una lloc web on anar a buscar la retroalimentació del profe, només la té al correu.

Quina desinflada. Divendres a la tarda vaig estar emprenyant en Santi per veure què podíem fer. Vam veure que el codi php tampoc seria tan difícil de canviar, però no era el cas: el mòdul Lliçó fa bé allò pel que ha estat pensat i voler-li fer fer una altra cosa és una mica "antinatural".

Semblava que la cosa no tenia solució, si més no a curt termini, quan aquesta tarda, tot vagarejant per un lloc Moodle americà he trobat a que no sabeu què. Bingo: preguntes de qüestionari tipus assaig.

M'he baixat el paquetet, l'he descomprimit i m'he començat a mirar la documentació. Dóna una mica de feina, però no sembla complicat. Dilluns miraré d'instal·lar-lo al server.