dijous, 18 de novembre del 2004

més Edutec

Ahir a Edutec vaig trobar-me amb en Jordi Adell i l'Antoni Bellver, a qui vaig conèixer a la Moodlemoot.
Vam estar parlant una estoneta durant el coffe-break de l'esdeveniment i, sobretot de Moodle.

Un tema que em preocupa especialment (i a més persones del meu entorn) és la possibilitat que Moodle falli. No hi ha informes de proves de càrrega (ni de la UJI ni dels canaris) i no en sabem res. I li ho vaig comentar a l'Antoni. La resposta és que no s'han fet aquestes proves perquè és bastant difícil de controlar totes les variables que hi poden intervenir. Però que de tota manera els altres entorns, basats en programari propietari, també peten i l'empresa no es fa responsable de res. Tampoc té l'empresa totes les solucions i moltes vegades et diu que t'esperis a la propera release. O sigui, que tampoc són fiables contra el que al primer cop de vista podrien semblar.

Per altra banda Moodle usa com a base de dades (potser el punt més feble de tot plegat) mySQL, una bd molt fiable i aquesta sí, sotmesa a moltes proves i molt ús per la comunitat internacional. En canvi Oracle, per exemple, diu que els va petar dos cops i mySQL encara no. Sí que van tenir un problema just al principi de muntar Moodle, però que va ser degut al maquinari, o sigui, res a veure amb el programari.
Ara ja estic una mica més tranquil, però encara no al 100%. I és que la pressió seria molt forta si hi hagués algun tipus d'error que, cal dir, seria (segur) perdonat a un altre sistema. M'hi jugo...